Usługi w zakresie map internetowych - Google Maps
Interaktywne mapy to mapy miast gmin, województw, oraz szeroko pojęte obszary które możemy dowolnie modyfikować na potrzeby internetu. Interaktywna mapa daje tą możliwość iż wchodzi bezpośrednio w interakcje z użytkownikiem.
Najprostszym sposobem użycia mapy interaktywnej to mapa dojazdu do firmy.
Forma map oparta o system Google Maps umożliwia znacznie więcej
- dodawanie punktów czy linii - można na nich nanosić rożnego rodzaj informacje (tekst, zdjęcia, linki) i w każdym momencie modernizować i aktualizować
- wyszukiwanie elementów - mapa może posiadać wewnętrzną wyszukiwarkę dzięki której możemy poszukać interesującą nas ulice , dzielnice, punkty, obiekty; dzięki rozbudowanej wyszukiwarce określamy precyzyjnie kryteria które będą potrzebne by znaleźć określona informacje na mapie
- przeglądanie wg ustalonych kryteriów/tematycznie tylko tych informacji które są nam potrzebne (zabytki , muzea , przystanki, postoje taksówek, instytucje, hotele, budynki pożytku publicznego)
- skalowanie interesujących nas informacji; oddalanie/przybliżanie miejsc interesujących, a także przemieszczanie się po danym terenie
- samodzielne budowanie mapy bez potrzeby uczenia się programowania; w prosty sposób można dodawać punkty na mapie, wybierać ikony które najwierniej będą odzwierciedlać daną informacje
- tworzenie grup obiektów, nadawanie im odpowiednio przypisanych odpowiedników/statusów - (dostępny „od, do”, tymczasowy, stały)
- samodzielne tworzenie tras np. ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, postojów dla taksówek
Zastosowanie map interaktywnych pozwoli na szybszą i sprawniejszą przeszukiwanie danych, a przy ciągłej aktualizacji pozwoli dowiedzieć się na bieżąco co i gdzie dzieje się w danym mieście czy na danym terenie.
Zastosowanie map interakcyjnych to przede wszystkim:
- urzędy jako serwisy regionalne powinny posiadać takie mapy ze względu na użytkowników - turystów którzy chcą mieć bardzo dokładne rozeznanie w mieście czy wsi do której się wybierają. Jest to także potrzebne ze względu na mieszkańców określonych miast, regionów którzy chce być poinformowani o trwających rozkopach, utrudnieniach w ruchu, czy o przestępczości na danym obszarze/dzielnicy zamieszkania
- serwisy korporacyjne - np. aby ukazać jak rozległe są działania/zasięg korporacji oraz by ukazać iż ich firma/strona jest dynamiczna i bardzo atrakcyjna ze względu na zastosowaną technologię wykorzystania map interakcyjnych
- portale społecznościowe - by ukazać zasięg/ilość danych użytkowników zarejestrowanych
- portale internetowe by ukazać mapę obiektów wprowadzanych przez użytkowników
- serwisy turystyczne, bazy danych firm posiadające informacje o geolokalizacji obiektów